Ads

DonkeyMails.com: No Minimum Payout

Saturday, December 29, 2012

Menabung Online Style


Assalamualaikum and Hello!

Phew, memang jaranglah nak update blog ni. So tengah ada idea ni, baik tulis sesuatu. Tengok tajuk tu, 'Menabung Online Style'. Macam mana tu?

Mesti ramai yang dah biasa cari duit online ni dengan Nuffnang, takpun kumpul klik ngan promote link-link dari Churp Churp, Says dan GushAd. Kalau connection kita ramai and tak paksa-paksa orang klik, Alhamdulillah rezeki, tapi ada gak orang macam aku ni, promote link banyak mana pun orang tak klik-klik jugak. Ahahaha. So, alternativenya? Paid-To-Click!

Paid-To-Click

Paid-To-Click (PTC) atau kalau diterjemahkan ke bahasa Melayunya, Dibayar-Untuk-Klik, bermaksud korang dibayar untuk klik iklan-iklan yang disediakan. Ada banyak website-website PTC yang ada diluar sana, akan aku listkan kat bawah ni nanti. Ye, ini betul, korang tak perlu nak bayar apa-apa pun nak jadi member. Hampir macam Churp Churp and the gang la, cuma reverse action, korang plak yang klik, tak perlu tunggu orang dah. Walau bagaimanapun, PTC ni tak banyak hasilnya sekaligus, korang akan dapat paling banyak pun sehari sepuluh sen. Sebab tu aku cakap Menabung Online Style, dan bukan cari side income.

Aku pun baru gak jumpa PTC ni, baru seminggu! Tapi sebab ada banyak PTC website available, so aku buat lah banyak-banyak kat website PTC yang aku rasa reliable. Mari sama-sama tengok kat bawah ni, link untuk daftar aku dah bagi sekali. Boleh klik banner gak untuk mendaftar.

1) Clixsense



Clixsense ni antara laman sesawang PTC yang paling lama ada kat internet, sejak tahun 2007 lagi. Website ni dah bagi pulangan lebih 3 juta USD and counting ke pengguna setakat ni. Untuk pengguna seperti aku yang just nak menabung sikit-sikit ni, akaun free pun boleh, tapi korang ade gak option nak upgrade ke Premium akaun (berbayar of course) and dapat keistimewaan labih, but tak wajib. Aku prefer free je. Mungkin kalo dah kumpul ratus-ratus dollar tu baru nak fikir upgrade. Hew3. Untuk standard akaun ni, aku dapat dalam USD 0.04 sehari. But like I said before, PTC ni memang slow, tapi tujuan aku nak menabung jek, so that's fine with me. Bak kata pepatah Melayu, sikit-sikit lama-lama jadi bukit kan? Meh daftar kat SINI. Dah daftar tu, korang pergi 'View Ads' and klik je advertisement yang disediakan. Tak sampai sepuluh minit pun!

2) Sambux

Every Click makes Every Bux!

Sambux ni laman PTC feveret aku sebab payout dia boleh tahan banyak. By banyak I mean dekat USD 0.10 sehari ahaha. Yelah kalo korang tak kisah dapat seposen laaa. Again, menabung online kot, tak salah pun. Modus operandi dia sama, korang cuma perlu klik advertisement, and tengok for a while sebab dia ada had masa, biasa kurang dari 30 saat. Untuk iklan bernilai 1 sen, biasa had masa tengok iklan 30 saat, untuk iklan berharga USD 0.001 sen, biasa 5 ke 10 saat macam tu. Jom daftar kat SINI.

3) Neobux



Neobux plak terkenal dengan iklan yang banyak. Sehari dia bagi banyak iklan untuk korang tekan. Setiap iklan yang ditekan, korang akan dapat extra advertisement untuk ditekan yang boleh bagi korang hadiah in terms of NeoPoints or tambah duit tabung hasil klik korang. Cool huh. Walaupun banyak iklan, iklan kat Neobux semuanya bernilai USD 0.001 sen. So lambat lah skit. Aku join Neobux ni paling awal berbanding PTC yang lain, memang slow. Tapi sebab dia bagi free click tu boleh laa harap sikit. Jom daftar kat SINI.

4) Motorclixx

MotoClixx Banner 1

Motorclixx punya interface hampir sama ngan Sambux, tapi payout dia pun tak se'hebat' payout Sambux, tapi still lagi okay dari Neobux. Iklan dia tak berapa banyak, tapi sentiasa ada iklan bernilai 1 sen. Jom daftar kat SINI.

5) Clickadoo

STATIC Banner

Clickadoo ni second masyuk after Sambux. Iklan dia boleh tahan banyak, payout dia pun banyak. Kalau nak kumpul earning, boleh lah kata cepat. Kalau nak start berjinak-jinak ngan PTC ni, boleh try Sambux ngan Clickadoo dulu. Jom daftar kat SINI.


Ada banyak lagi laman PTC kat internet tu. Apa yang korang perlu tau ialah, PTC ni kalau korang nak dapat duit free-free tak perlu bayar apa-apa, memang tempat paling best nak menabung. Tapi kalau korang nak cari income melalui PTC pun boleh, korang boleh refer kawan-kawan and dapat a few percentage lah dari diorang. Or korang boleh upgrade ke Premium dimana korang akan dapat access to more iklan which means, lagi banyak income lah. And kalau kat Premium level, setiap referral korang tu jadi lebih bernilai. Macam tulah. Aku dah join kelima-lima PTC kat atas ni, tapi semua standard account lah. Tak berbayar apa-apa. Aku just nak menabung online style jek.  Oh, korang pun boleh iklankan website korang kat mana-mana laman PTC dengan kadar yang berpatutan!


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Thank You! Tinggalkan sekali back link ke blog anda kalau ada okeh! :)

Your friends might like this too!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads