Ads

DonkeyMails.com: No Minimum Payout

Monday, April 2, 2012

Antara Aku Dan KWSP


Assalamualaikum, Hello!

Tadi mak cik aku tanya lagi boleh tak cek duit KWSP dia through internet. I told her before memang tak boleh. Kalau nak cek melalui internet, kena set up dari pejabat KWSP sendiri. The problem is, the nearest KWSP punya pejabat is more or less 3 hours away. And aku berasal dari kampung kecik di Balingian, the nearest city is Mukah which is about an hour away. Mukah dah membangun bla bla bla, boleh Google semua tu, sure, we got banks, supermarkets, whole lotta shoplots, heck, even UiTM, and Politechnic, MRSM Mukah and all that, but for I don't know how many years, there aren't KWSP for Mukah chapter. Macam takde orang kerja laa plak kat Mukah ni kan? 

So biasa if anything, people will go to Sibu instead, for those who can, or in really urgent business, diorang mau tak mau pergi gak Sibu. kadang-kadang nak setel benda yang tak sampai lima minit pun. See how inconvenient that is? About 6 hours round trip for something to be settled in five minutes! Macam kau dari office sejauh 100 km balik rumah nak pergi buang air besar and then double back to your office. Takyah 100 km, I doubt korang balik rumah nak buang air even jarak antara office ngan rumah is only a kilometer. Well, unless your office toilet truly sucks that is.

Nak di jadikan cerita, aku pun usya laaa KWSP nye Twitter, tak tau pun ada, tapi official katanya. Aku try je laa tweet macam yang kat atas tu. 

And alhamdulillah dapat gak jawapan. I know, it's not a promise. But it's a start right? 

Aku bukanlah pekerja, aku takde pun simpanan KWSP. But walaupun bukan aku yang nak pakai, tapi takkan nak neglect keperluan orang lain, betul tak? I know this is a very little effort, I get it. But you don't built a house as a whole. Kena ada paku, ada kayu, ada atap. Sikit-sikit laa kan, daripada tak ada langsung.

Ni jawapan dari KWSP aku dapat;


So dengan harapan lepasni adalah cawangan KWSP di Mukah. Semua orang pun suka :)


Ciao!



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Thank You! Tinggalkan sekali back link ke blog anda kalau ada okeh! :)

Your friends might like this too!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ads